Kleine en grote bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer achterblijven in de enorme evolutie van de digitale wereld. Traditionele marketing mogelijkheden worden binnen mum van tijd van hun plek gestoten. Online marketing is vandaag de dag noodzakelijk om je bedrijf – groot of klein- echt op de kaart te zetten. Dit is echter wel een uitdaging. Zeker voor kleine ondernemers. Zij hebben immers minder budget beschikbaar om de online marketingstrategie te vergoeden. Bovendien is het verstandig om een professional in te schakelen. Met online marketing bij GMU.online behaal je immers de beste resultaten. Maar hoe verzorg je jouw marketingcampagne als je slechts een klein budget hebt? Wij geven 4 nuttige tips!
1. Onderhandel
Wie zegt dat je niet kunt onderhandelen bij het verzorgen van de online marketing van jouw bedrijf? De digitale wereld staat nooit stil. Er worden ieder jaar weer nieuwe manieren bedacht om de marketing te optimaliseren. Sommige manieren zijn zeer prijzig en anderen vallen budgetgezien relatief mee. Overleg daarom gerust met een social media marketing agency. Zij kunnen jou precies vertellen wat er mogelijk is binnen jouw budget.
Hou er tevens rekening mee dat online marketing uiteindelijk ook iets op gaat leveren. Hoe slimmer je op dit moment investeert, hoe groter de kans dat je in de toekomst nog meer uit kunt breiden en daarmee kunt concurreren met de grotere bedrijven.
2. Contentmarketing
Om je doelgroep te kunnen bereiken is het belangrijk dat je website beter gevonden kan worden. En zoals we allemaal weten maken de meeste mensen binnen jouw doelgroep waarschijnlijk gebruik van zoekmachines om een geschikt bedrijf te vinden. Hier kan je dan ook eenvoudig op in spelen door jouw website hoger te laten scoren in Google. Nog een voordeel: contentmarketing is relatief voordelig ten opzichte van andere methodes. Schakel daarom gerust een SEO specialist mkb in en laat je adviseren over de mogelijkheid om jouw website te optimaliseren met behulp van de juiste content. Een goede SEO geeft langdurig profijt.
3. Zoek de juiste online marketingstrategie
Er zijn ontzettend veel verschillende mogelijkheden om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Online marketing is een breed begrip. Nu zou je natuurlijk naar de meest goedkope oplossingen kunnen kijken, maar werken deze wel voor jouw bedrijf?
Online marketing is maatwerk. Het verschilt per bedrijf en sector welke marketingstrategieën effect zullen hebben. Waar de één bijvoorbeeld heel veel baat heeft bij het inzetten van social media, zal de ander dit geld juist beter in het inschakelen van een Adwords google partner kunnen steken. Dit is misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel het meest effectief. Het is immers zonde als je ergens in investeert wat uiteindelijk weinig tot geen effect zal hebben.
4. No cure, no pay
Veel online marketing specialisten werken volgens het ‘no cure, no pay’ principe. Hierbij geldt dat je enkel hoeft te betalen als de marketing ook daadwerkelijk conversie heeft opgeleverd. Dat is tevens ook direct een van de grootste voordelen van online marketing. Je kun veel beter meten wat voor effect de campagne heeft gehad op jouw bedrijf. Iets wat bij meer traditionele vormen van marketing dikwijls niet mogelijk is. Met dank aan het ‘no cure, no pay’ principe ben je enkel geld kwijt als dit je ook daadwerkelijk wat heeft opgeleverd. En zeg nou zelf, dat geeft toch een veel geruster gevoel?