Op het gebied van online marketing is eigenlijk altijd wel iets te vertellen. De wereld van online marketing staat simpelweg nooit stil. De innovaties volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Wanneer je een beetje bedreven wilt zijn in SEO Marketing, betekent dit dus ook dat je hier heel wat uren aan zal moeten besteden. Het is zelfs voor de ervaren marketeer niet eenvoudig om alle trends bij te benen. Of het dan ook slim is om zelf de SEO marketing in eigen handen te nemen voor jouw bedrijf? Misschien niet. Maar het is wel prettig om hier meer over te weten te komen. Daarom vertellen we je in dit artikel alles wat je moet weten!
Het belang van SEO Marketing
Laten we bij het begin beginnen. Want waarom is het nu eigenlijk zo belangrijk om veel tijd (en geld) in SEO te investeren? Hoe belangrijk is dit nu eigenlijk?
Voor de ondernemers onder ons: heel belangrijk! De digitale wereld mag niet meer buitenspel gelaten worden als het gaat om marketing. De tijd dat je simpelweg wat flyers moest verspreiden of een advertentie in de krant zette is stiekem wel een beetje voorbij. De grootste doelgroep zal zich immers online bevinden. Zelf zal je dit vast ook merken. Wanneer je op zoek bent naar bepaalde producten of diensten, dan stort je je al gauw op het online aanbod. Logisch ook, want met enkele tikken op het toetsenbord heb je al direct een heleboel zoekresultaten te pakken. Zo vind je binnen no-time wat je zoekt.
Maar zeg nu eens eerlijk: heb je ooit wel eens verder gescrold dan de eerste pagina met zoekresultaten? Die kans is erg klein. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen bij hun zoektocht voor de websites die bovenaan de zoekresultaten eindigen kiezen. Dit zijn vaak de meest relevante sites en webshops, waardoor ze hun product al snel gevonden hebben. Het heeft daarom als ondernemer enorm veel zin om jouw website zo hoog mogelijk bovenaan de populairste zoekmachines te krijgen. Hiermee verhoog je het aantal bezoekers van jouw websites aanzienlijk en is de kans ook groter dat je meer targets zult behalen.
Zelf doen of uitbesteden?
Kies je ervoor om de SEO van jouw website zelf te doen of kun je dit beter uitbesteden? Dit is geen eenvoudige vraag en er is ook zeker geen kant-en-klaar antwoord. Feit blijft dat online marketing heel complex is. Bovendien vraagt niet iedere site om dezelfde aanpak. Een marketeer weet precies wat wel en niet voor jouw website zal werken. En indien bepaalde strategieën niet werken, dan weet hij deze ook eenvoudig aan te passen en op basis van de meetbare resultaten te laten zien wat er misgaat. Bovendien kost het bijhouden van de SEO van jouw site enorm veel tijd en inspanning. Het is bijna niet haalbaar om dit ook nog eens naast het runnen van een eigen bedrijf te doen.
In de meeste gevallen is het daarom verstandiger om SEO marketing aan een SEO bureau over te laten. Zo weet je zeker dat dit op de juiste manier zal gebeuren en kun jij je focussen op hetgeen wat jou écht gelukkig maakt: ondernemen.